پنج شنبه ٧ اردیبهشت ١٣٩٦

ورود کاربران

 
 
فراموشی رمز عبور | ثبت نام

تغذيه صحيح کنکوري ها


 

تغذیه صحیح کنکوری ها

·         بهتر است تغذیه روزانه به جای3 وعده در روز به 5 وعده افزایش یابد.. افزایش وعده های غذایی سبب کاهش کلسترول خون و سبب می شود قند خون در سطح مناسبی قرار بگیرد.

·         آب زیاد بنوشید، زیرا مصرف آب سبب کاهش افسردگی و خستگی آنان می شود.

·         مصرف مواد حاوی ویتامین E نظیر: جوانه گندم، محصولات تهيه شده از غلات کامل به ويژه نان‌هاي تهيه شده از گندم و جو و حبوباتي نظير لوبيا، نخود، عدس، ماش و منابع حيواني نظير ساردين، ماهي تن، زرده تخم مرغ، جگر حيوانات جوان، سبزيجات داراي برگ سبز تيره و گوجه فرنگی؛ منجر به اکسیژن رسانی به مغز می شود.

·         مصرف مواد حاوی مواد معدني هم­چون کلسيم، منيزيم، آهن، روي سلنيوم نقش کليدي  در افزايش توان يادگيري و تقويت نيروي دفاعي و سرعت بخشيدن به روند رشد دارند و عبارتند از گردو، ماهي، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهيه شده از آردهاي سبوس دار.

·         زنجبيل و نعناع با افزايش خون‌رساني مغزسبب تقويت يادگيري مي‌شود.

·         مصرف عسل و خرما همراه با شیر علاوه بر رساندن انرژی به دانش‌آموزان كنكوری به كاهش اضطراب و استرس آنها نیز كمك می‌كند . خرما دارای فسفر و كلسیم فراوان است و مصرف آن موجب سرزندگی سلول‌های عصبی و تقویت مغز می‌شود .

 

·         بهترین میان‌وعده آب هویج است كه موجب افزایش تمركز می‌شود.

·          مصرف انواع مركبات و میوه‌هایی مانند موز كه سرشار از سروتونین است موجب آرامش آنها می‌شود.

·         سبزیجات تازه باعث می شود که افراد كمتر دچار فراموشی و تضعیف حافظه می‌شوند.

·         دختران براي افزايش تمركز در دوران كنكور  (تحت نظر پزشک) مكمل آهن مصرف كنند. كم‌خوني باعث كاهش تمركز و قدرت يادگيري دانش‌آموزان مي‌شود.

·         مصرف غذاهاي آرام‌بخشي چون شير، ماست، دوغ، سوپ جو، سوپ تره فرنگي و سوپ قارچ را در شب قبل از امتحان.

·          

عدم مصرف زیاد موادی نظیر:

·         پرهیز در استفاده از قندهای ساده مانند قند، شکر، مربا، نوشابه و شکلات نیز در حفظ آرامش و تمرکز داوطلبان تاثیر دارد. مصرف اینگونه مواد سبب بالا رفتن ناگهانی قند خون شده که با بالارفتن سطح انسولین متعاقب آن افت قند خون، خستگی، بی حوصلگی و سردرد را در پی خواهد داشت که برای داوطلبان کنکور مصرف آنها توصیه نمی شود و به جای آن مواد حاوی فیبر مانند خرما به عنوان یک منبع مناسب تأمین قند خون توصیه می شود.

مصرف زیاد خوردن ماست ترش و دوغ، خوردن زیاد مقدار پنیر، سیب ترش، مقدار زیادی گشنیز هر کدام به طریقی فعالیت های فکری را دشوار یا حافظه و سرعت انتقال را موقتا کند می کند.

 

 

 

Copyright © 2012: SanjeshServ.ir , all rights reserved
This website was optimized for display sizes 1024 by 768 pixles and up